The Closer

/
1 Comments
Bu dizi neden büyük olaylar yaratmadı, anlamıyorum. Gördüğüm en tuhaf dedektifin olduğu polisiye kesinlikle bu. Ne Mavi Ay, ne CSI'lar ne Without a Trace. "Gördüğüm en tuhaf dedektif" dediğim şey ise, bir kadın, fazlasıyla normal bir kadın, Brenda Leigh Johnson. Tuhaflık ise bu düpedüz sıkıcı kadını acayip cinayetlerin, garip davaların ve bir büro dolusu birbirinden kurt polisin ortasına koyduğunuzdaki kontrastta ortaya çıkıyor. Brenda, bana kalırsa tam bir şaşkın ördek yavrusu gibi duruyor herşeyin ortasında.

Ancak işinde inanılmaz tabi. Adamları o davaları çözüşüyle bir sıraya dizdi ki, görmeniz lazım. İnsanları inanılmaz okuyabiliyor. Fakat gene bu kadın, 3lü cinayet vakasına acilen çağrıldığında, kahvesini arabanın camına yanlışlıkla boca etmekten, arabayı o halde çıkarayım derken birinin tamponunu dürtmekten ve o sinirle cep telefonunu düşürüp kırmaktan geri kalmıyor. Ya da odasına döndüğünde şeker krizini bastırmak için çekmecesini açıp, bütün kekler ortaya dökülünce amirine o halde basılmaktan falan :]

Polisiyelerdeki karizma kadın formatıyla da alakası yok: Pembe etekler, tatlı uçuşan blüzler. Yukarıda gördüğünüz gibi yani :] Ama işinde öyle detaycı ve saplantılı ki, pek çok şeyi bunlara feda edebiliyor. Buna ev düzeni, çocuk koca moca da dahil. Erkeklerle ilişki kurmakta da tam bir şaşkın. Tabii tek başına Brenda'nın varoluşu değil, davalar ve onları çözüş şekilleri de tadından yenmiyor.

İzleyin derim. İlk görüşte kendisine "torpilli","kiminle yattı da buranın başına geldi bu", "çömez" muamelesi çeken bir sürü insanın suratına her bölümde yumruk gibi davaları çakmasına bayılacaksınız. Ben bayıldım :]

Go Kyra Sedgwick!
PS: Bu arada yazarken farkettim ki, aynı olay Fargo'da da vardı. Yazmak iyidir demiştim işte...


You may also like

1 yorum:

kudbettin dedi ki...

Hep okuyorum, hiç kaçırmıyorum. Her hafta her hafta nası buluyosunuz yazacak bi şey?
Bu arada diziyle ilgili daha fazla ipucu verilmesi durumunda sayfanızı yasaklattırmak zorunda kalacağım. Benden söylemesi.

İzleyiciler