Kedi Aşıları

/
5 Comments

Şu an çok moralim bozuk. Miço'nun sırtında 5 gündür sebebini bilmediğimiz bir yumru var ve henüz hiç inme belirtisi göstermedi. İlk farkettiğimizde önemsemedik ancak geçmemesi sinir bozucu oldu, ve ben üzerine düşündükçe şişliğin aslında Miço'nun son aşılarını olduğu yerde çıktığını farkettim. Ve tabii ki google'a danıştım, gördüklerim çok moral bozucuydu.

Zaten yabancı sitelerde sık aşılanan hayvanlarla ilgili çok sinir bozucu iddialar okuyordum: Bunların tümünün sektörün saçmalaması olduğu ve bu toksik maddeleri alan kedilerin özellikle de allah korusun kansere yakalanabildiklerine dair. Kuru mama ve aşı, beni korkutan iki şey. İkisine de bağımlıyım. Miço resmen ağzımızın içinde yaşıyor, öpmek birlikte uyumak, bunlar hayatımızın bir parçası olunca mecburen aşılar da öyle oldu. Kist aşıları, iç dış parazit işte hepsi düzenli oluyordu.

Ama son aşı maceramız çok çok kötüydü, çok. Veterinerimiz eve geldi, çünkü bebeğine bakmak için kliniğini kapatmıştı ve evimize gelebileceğini söylemişti. Bence bir sorun yok ancak Miço tanıdığı ve çok iyi bildiği bir yerde sonuna kadar savaşıyor, asla teslim olmuyor. Tam 45 dakika 3 yetişkin, kediye aşıları vuramadık ve o arada çok stres oldu bebeğim. Çişini kakasını altına kaçırdı. Bağırdı, saldırdı, ısırdı. Klinikte olsa böyle olmazdı, şaşkınlıktan bir şekilde teslim oluyordu.

Şimdi aşısının yerindeki yumruyu görünce en iyi ihtimal stresten kendini kasıp orada aşıyı çevreleyen bir doku oluşturduğunu düşünmeye başladım. Ama aslında hayvanlarda böyle bir durum yaşanıyor mu, hiçbir fikrim yok hatta bunu ben uydurdum diyebiliriz.

Bugün başka bir veterineri aradım çünkü artık kendi veterinerimize kızgınım. Adam, 3-4 gün yumruyu alkolle silmemizi ama düzelme olmazsa mutlaka görmesi gerektiğini söyledi. Fakat ihtimalleri hiç konuşamadım, ne olabilir nedir diye.... Tabii sonra google'da gördüklerim okuduklarım, beni dibe çekiverdi.

Siz aşılar hakkında ne düşünüyorsunuz? Kediniz ve köpeğinizin aşı takvimine ne kadar sadıksınız? Ve endüstriyel kuru mamalar, kedinizi sadece bunlarla mı besliyorsunuz, kendi yediklerinizle mi? Hiç böyle bir yumruya rastladınız mı evcil hayvanınızda? Eğer bildiklerinizi benimle de paylaşabilirseniz, çok sevinirim... Yakışıklı oğlumun da selamı var.


You may also like

5 yorum:

Öykücü dedi ki...

Benim insan kızımın vrem aşısının yerinde bir yumru,sivilce tarzı bişi var.Aşının tuttuğunu gösteriyor.Aynı şey olamazmı?

internette sağlıkla ilgili her şeyin en kötüsü var. Sağlıkla ilgili araştırmada anlamlı diil bence.Önemli bişi çıkmicak.tek el yazıyorum,uzatamadım.

öptüm.

Öykücü dedi ki...

mı ayrı.

Yazmak iyidir... dedi ki...

Öykücü,
Bu evcil hayvanlara insanlardan çok daha sık aşı vuruyorlar, 2 ayda bir 3 ayda bir falan. O yüzden bu ilk aşısı değil Miço'nun, hiç böyle olmamıştı şu ana dek.
Umarım önemli bişey çıkmıcak, bugün bulduğum bütün vet.leri aradım :P Hafif de olsa yüreğime su serptiler ama bir garantisi yok, bekliycez görücez.
Bu arada insan evladım olsa yandınız, onu da bilin ha!

Minititan dedi ki...

Açıkçası ben sadece karma yaptırıyorum.evdeki kedinize dış parazit yaptırmanıza gerek yok.pire varsa da elma sirkesiyle silin bir süre sonra kedimin üzerine pire asla gelmez oldu. İç paraziti de hapla çözüyorum. Bende sürekli aşılamanın zararlı oldugunu düşüniyorum.dış parazit damlası zaten zehir. Vücutları 3 ay önce verilen zehri henüz atamamışken tekrar yapılıyor ve bir süre sonra depolanıyor ölüme kadar gidiyor. Mamalara gelirsek içim el vermese de kuru mama tavuk ciğer kullanıyorum. Raw beslenme hakkında daha fazla bilgiye ulaşıp ona geçmek istiyorum aslında ama bakalım

Bi Sağlık dedi ki...

kedi aşı takivimi konusu hakkında bilgi almak için inceleyin

İzleyiciler