Güzel ve Çirkin

/
4 Comments

Dün gece TV'de zaplarken birden tanıdık bir figür gördüm ve koltukta hoplayıp zıplayarak eşime kanalda durmasını söyledim. Kimdi dersiniz? Tabii ki Aslan Adam Vincent!!! Bu dizinin varlığını bile unutmuşum, görünce birden nasıl sevindim anlatamam.

Güzel ve Çirkin'i izlediğim zamanlar kaç yaşındaydım bilmiyorum ama en fazla ortaokulda olmalıyım. Başlama saatine kadar uyanık kalma iznim olduğunu ve sonuna kadar da yalvar yakar durabildiğimi hatırlıyorum. Ah çok hastasıydım bu dizinin ben.

Catherine'le Vincent'ın asla kavuşamaması, Vincent'ın sürekli kendi kafasına göre belirip sonra da ortadan kaybolması, geldiğinde de genelde Catherine'in hayatını kurtarması. Bunlar her genç kızın izlemeye bayıldığı klişe formüller :) Zaten hatun kısmının sürekli arayan, ne zaman nerede olduğu belli olan tiplerden hoşlandığı nerede görülmüş!

Vincent'la Catherine sürekli sarılırlardı bi de. Çünkü sarılmadan pek ileri gidilmezdi o dizide sanırım, yanılıyorsam düzeltin. Beni de sinir eden bişeydi bu, çünkü öpüşme olayını falan yeni görmüşüz sinemalarda. Bekliyorum bekliyorum, Catherine'in günlük yaşantısı bölümleri falan umurumda değil, geçsin de Vincent çıksın diyorum, ama Vincent geliyor bir türlü olaya giremiyor. Ah çok çekingendi bu Vincent, altın kalbi varıdı.

Tabi dün izlerken farkettim ne kadar çok etkilendiğimi... Mesela uzun saçlı, cüsseli rakçı çocuklar durumu. Hahahahah anlatırken acayip geliyor ama kocam da bunlardan biri. Sadece artık uzun saçlı değil :) Hatta oldum olası sarı kedileri sevmemi de diziye bağladım birden. Eşim de "Aaa Vincent Miçoymuş" diyerek, benzerliği onayladı.

Twilight serisinin neden tuttuğunu da (en azından benim tarafımda) izlerken iyice bir anladım. Bir yanda canavar, bir yanda kırılgan kız, canavar kızı hep koruyor, aşıklar ama birleşebilecekler mi, birleşseler bu birliktelikten nasıl bir meyve-ül kebür çıkacak! Ne Güzel-Çirkin masalıymış kardeşim, az ekmek yemediler bundan. Gerçi Twilight'ta kimin güzel olduğu Bella tarafından içten içe sürekli tartışılan bir konuydu heheh :)

Bu masalın altından ne çeşit bir bilinçaltı dayanağı çıkacağını merak ediyorum doğrusu. Masalları ve bizde dokundukları yeri yabana atmamak lazım. Güzel ve Çirkin masalına olan bu sevgimizi açıklayabilecek biri varsa da bu platforma davet ediyorum!

Not: Ehem, kuzen, kimse cevaplamazsa bari sen bişey çiziktirirsin...

Vincent Edward kolkola, nice mutlu haftasonlarına!


You may also like

4 yorum:

Öykücü dedi ki...

Ben diziyi öyle sıkı takip etmiyordum ama hatırlıyorum.

Aşkta fiziksel özellikler çok da önemli değildir mesajı veriyor.Önemli olan ruh güzelliği.Tıpkı zengin-fakir aşkında olduğu gibi.O fakir eni sonu zengin olur ya da aslında gerçekte zengindir de fakirmiş gibi yapıyordur kız onu seçtiğinde zenginliği için değil aşık olduğu için seçmiştir ve elbette mutluluğu haketmiştir.

Twillight serisi dedin aklıma düşürdün.Üçüncü bir kez daha okuyayım bari.Hele o ilk kitap.Üf.

Çok öptüm.

ayça özbatır dedi ki...

sevgili kuzen, fılm veya kitap gibi tercihlerimizin de bir anlamı var aslında. konuşulamayana ya da bir üçüncünün konuşulmasına ortam yaratan çok zengin materyaller. sadece görünen anlamı değil, aslında altında yatan ve bizim için anlam ifade eden noktalar hakkında konuşma fırsatı yaratır. Güzel ve Çirkin'i ben de hatırlıyorum ve o dönemde severek seyrederdim. kim bilir o zaman bize neler ifade ederdi. şimdi seyrettiğindekiyle benzer mi acaba o zamankiler merak ediyorum.

Yazmak iyidir... dedi ki...

Oykucu selam! Uzun zaman olmus yorumlarini gormeyeli, yine bekleriz eheh :) Bu oykulerde ne var beni ceken bilmiorum ama favorilerim arasinda, twilight da aynen oyle ve hatta sen de beni gaza getirdin, sanirim ben de okuyacagim.
Kuzencim, guzel yorumun icin tesekkurler. Ben de bu oykuye, diziye olan ilgimi anlamlandirmaya calisiyorum, tamamen kendime ozel bir aciklama bulmak hosuma gidiyor. Bence, bu kavusamama halleri babamla olan iliskimize benziyor, farkli olan, karanlik gibi duran bir babaydi ya benimkisi cocukken ozellikle. Toplumun o haliyle kabul etmedigi ama benim asik oldugum adam :)

GERÇEK SAHİP OLDUĞUMUZ EN KIYMETLİ HAZİNEDİR dedi ki...

bende kanalları gezerken tesadüf gördüm o kadar sevindimki şimdi dvd lerini arıyorum bulan varsa yada satılan yeri bilen varsa haber verebilirmi

Blogger tarafından desteklenmektedir.

Bir deee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

İzleyiciler