Bir binanın (daha) hazin öyküsü

/
1 Comments

İnsanın evlendiği binanın yıkılması herhalde üzücü birşeydir. Bursa'da yıllardır tatlı hatıralara hizmet etmiş olan Kültürpark nikah dairesi yıkılmış. Nereden mi biliyorum, annem Bursa'da nikah diye tutturduğunda aklıma ilk orası geldi de ondan. Kimbilir kaç yüz çift orada evlenmiştir, çocukluğum boyunca hep güzel haberler oradan gelirdi.

Bir vatandaş olarak, vergi verdiğimiz yaşadığımız belediyenin anılarımızın olduğu binaları, hele ki güzel ve halen fonksiyonellerse, yıkıp yoketmeyeceğinden emin olmak istiyorum. Bunlar başka güzel binaların başına da geliyor, kuşlar gibi alıp götürüyorlar hatıralarımızı...Daha bugün Kat'a tam 4 kere "Aaa onu değiştirdiler" demek zorunda kaldım. Onun yerini, bunun yerini, şunun binasını.. Ben yoruldum anlatmaktan.

Sözüm şudur ki; bunu bize borçlusunuz! Kafam ağrıyor daha fazla konuşturmayın beni. Hadi!


You may also like

1 yorum:

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ben de cokd ertliyim o konudan :(( Mahallemizdeki, benim ve kardeimin okudugu, 1950'lerden kalma resmen tarihi bine ve cok guzel bir yapi olan 2 karli ilkokulumuzu yikip yerine bildiginin 5 katli gri beton, ruhsuz, kisiliksiz, igrenc bir sey dikmisler.

Bir benzerini de LApseki'deki saglik ocagina yapmislardi. O kadar saglam tas bir binaymis ki, dozerlerle gulle midir nedir o tur seylerle vura vura gunlerce zor kirmislar. SEBEP? Sebep yok. Kisiliksizliklerini yansitma meraki.

En kotusu de insanlarin birlik olup karsi cikamamalari, ses cikaramamalari, haklari oldugunun bilince olmamalari.

Cok yazik.

İzleyiciler