Diş

/
0 Comments

2 hafta önce tamamlanan bir dolgu silsilesi geçirdim. Ufak tefek yüzeysel dolgular yaptırdım, eski bir arkadaşımın tavsiyesi ile gittiğim hekime. Çürükler derinleşmesin, dişlerim temiz temiz olsundu hedefim. Aman sen dişlerinle oynar mısın... 

Geçen hafta sonu ne olduysa, son yaptırdığım dolgular birden acayip ağrımaya başladı. Sıcak - soğuk sızısı değil, bildiğin kemik ağrısı. Önce hafifti, artık iyice sapıtınca dün akşam üzeri izin alıp doktora gittim. İki dişim arayüz dolgusundan sonra öyle sıkışık olmuştu ki, diş ipi girmiyordu, gireceği zaman da ölesiye ağrıyordu. Biraz yükseklik farkını aldı, biraz da iki dişin arasını açtı. Rahatladım gibi geldi ama, korkuyorum acayip tekrarlar diye. Henüz ısırmaya bile cesaret edemiyorum.

Dolgulardaki yükseklik farkı ne beter bişeymiş. İncecik bir diş çıkıntısına yaklaşık 60kg yük biniyormuş. Bu basınç uzun süre devam ederse dişlerde kalıcı hasar oluşuyormuş. Çene kemiğimin 10 gün içinde böyle ağrımaya başlaması şaşırtıcı değil bu durumda. Umarım sorun sadece yükseklik vs.dir de daha fazla ağrı çekmem. Hem de sağlıklı olmaya çalışırken...

Gıcık ama tam kıvama geliyorum, bu hekim oldu, olley artık buna giderim diyorum. Hop bişey oluyor. Ya hekim ayrılıyor, ya böyle bir iç karartıcı olay yaşanıyor. Dentamed'deki 3 dolgumu 45 dakikada yapıp hiç yokmuş gibi hissetmeme sebep olan aplaaa.. Neden ayrıldın ki oradan ühü :_(

Not: Ağız sağlığı yerinde değilken insanın yemek yemek bile bir çileye dönüşüyor. Çenemi ağrıtmayan yegane kahvaltıyı fotoğrafladım size... 


You may also like

Hiç yorum yok:

İzleyiciler